Autorzy książki Magia VR
Wojciech Kreft
Redaktor książki Magia VR
Założyciel Unicorn VR World. Psycholog, doradca zawodowy i trener z ogromnym doświadczeniem w tworzeniu nowoczesnych narzędzi rozwoju, w tym programów komputerowych, aplikacji mobilnych oraz VR. Wykładowca akademicki uczący studentów psychologii wykorzystania nowoczesnych technologii jak e-terapia, VR i AI. Moje ulubione słowa to innowacyjność i kreatywność. Łącze zaawansowaną wiedzę z psychologii z nowoczesnymi technologiami. Potrafię tworzyć przełomowe rozwiązania, które odpowiadają na realne potrzeby użytkowników, takie jak narzędzia wspierające rozwój osobisty i zawodowy, aplikacje mobilne, VR czy interaktywne gry edukacyjne.
Osiągnięcia:
- Współautor wielu aplikacji VR, m.in. Theraply VR, Strefa Ciszy VR, Uratuj Krainę Bajek
- Współzałożyciel firmy Unicorn VR World
- Wykładowca na AEH w Warszawie
Terapeuci VR
Poznaj 15 terapeutów VR, których studia przypadków zostały przedstawione w książce. Każdy z nich wykorzystuje wirtualną rzeczywistość w innowacyjny sposób, aby pomagać swoim pacjentom, ucziom lub klientom.

Katarzyna Andziak
Pedagog, terapeutka
Jestem specjalistką ds. edukacji i terapii dzieci z 18 letnim doświadczeniem. Pracowałam w pogotowiu opiekuńczym, domu dziecka oraz jako nauczyciel wspomagający. Jestem laureatką konkursu Fundacji Hemmersbach Kids’ Family w programie EEG Biofeedback. Obecnie pracuje jako pedagog i terapeuta biofeedback w poradni psychologiczno pedagogicznej oraz prowadzę własne „Centrum Przetwarzania Słuchowego BIO-VR”. Posiadam tytuły magistra politologii, licencjat pedagogiki specjalnej, dyplomy tyflopedagoga, surdopedagoga, oligofrenopedagoga oraz trenera umiejętności społecznych, a także terapeuty rodzin i osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Jestem nauczycielem edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, przyrody i chemii oraz terapeutą integracji sensorycznej, arteterapii, terapii ręki, metody Warnkego, EEG biofeedback, VR i diagnozy funkcji widzenia. Aktualnie studiuje psychologię.

Katarzyna Bandura
Psycholog, pedagog resocjalizacji i socjoterapii
Psycholog w specjalności kliniczna i osobowości, psycholog sportu, arteterapeutka i animatorka kultury, pedagog resocjalizacji i socjoterapii, oligofrenopedagog, nauczycielka mianowana, Trenerka Umiejętności Społecznych, terapeutka VR. Promotorka nowoczesnych metod nauczania i terapii z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości, ambasadorka Theraply VR, koordynatorka wojewódzka ogólnopolskiego programu profilaktycznego „Godzina dla młodych Głów”.Pracuję jako psycholog w Centrum Zdrowia Psychicznego dla dzieci i młodzieży oraz prywatnym gabinecie udzielając konsultacji młodzieży (zwłaszcza pod kątem psychologii sportu). Prowadzę warsztaty grupowe oraz szkolenia w zakresie treningu mentalnego. Prywatnie miłośniczka sztuki, literatury fantastycznej i podróżowania.

Magdalena Benedynk
Pedagog, oligofrenopedagog
Pedagog, oligofrenopedagog, pracuje w Zespole Szkół Specjalnych nr 1 w Zielonej Górze. Wychowawca w zespole edukacyjno terapeutycznym, terapeuta integracji bilateralnej, pasjonatka komunikacji alternatywnej i wspomagającej. Współtwórczyni aplikacji na gogle wirtualnej rzeczywistości-„Wymodeluj”. Współprowadząca kurs terapeuty VR. Osoba poszukująca nowych rozwiązań w edukacji. W swojej codziennej pracy staram się połączyć nowoczesne technologie z tradycyjnymi formami edukacji.

Justyna Bogusław
Pedagog, oligofrenopedagog, terapeutka SI
pedagog, oligofrenopedagog, pracujący w Zespole Szkół Specjal nych nr 1 w Zielonej Górze. Swoje doświadczenie zebrała jako: wychowawca w zespołach edukacyjno terapeutycznych, terapeuta osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, terapeuta behawioralny, terapeuta Integracji Sensorycznej. Szkoleniowiec. Współtwórczyni aplikacji na gogle wirtualnej rzeczywistości tj. Wymodeluj aplikacji wraz z narzędziem oceny postępów uczenia codziennych czynności dla osób o wysokich potrzebach wsparcia) elementów aplikacji Theraply VR dla osób z SPE odpowiedzialnej m.in. za koordynację wzrokowo ruchową i szybkość reakcji. Wykorzystuje VR do wspierania techniki czytania globalnego i sylabowego oraz nauki elementów matematyki.

Zuzanna Garyga
Psychoterapeutka TSR oraz hipnoterapii
Jestem psychoterapeutką pracującą w nurcie Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (TSR) oraz hipnoterapii, w trakcie szkolenia z Psychoterapii Pozytywnej. Specjalizuję się w pracy z dorosłymi, głównie w obszarze radzenia sobie z lękiem. Wykorzystuję wirtualną rzeczywistość (VR) do wzmacniania efektów terapii, umożliwiając klientom lepsze zrozumienie i dystansowanie się od lęku poprzez jego wizualizację i eksternalizację. W TSR stosuję VR do tworzenia przestrzennych obrazów lęku, co intensyfikuje doświadczenia terapeutyczne, a w hipnoterapii używam VR do potwierdzenia skuteczności leczenia, na przykład przy pracy z lękiem wysokości.

Monika Patrycja Harasim
Oligofrenopedagog, surdopedagog, terapeutka ASD
Magister edukacji elementarnej, oligofrenopedagog, surdopedagog, terapeuta osób ze spektrum autyzmu, terapeuta pedagogiczny. Na co dzień pracuję jako pedagog specjalny w szkole średniej. Moją pasją są nowoczesne technologie. Wierzę, że technologia VR może być kluczem do zwiększenia zaangażowania i efektywności terapii oraz ułatwienia dostępu do dynamicznej edukacji. Moją pracę motywuje przekonanie, że każdy zasługuje na rozwój i sukces na miarę swoich możliwości. Prywatnie jestem mamą nastolatki. Lubię aktywnie spędzać czas – górskie wędrówki, jazda na rolkach, pływanie na desce SUP.

dr Martyna Janicka
Psycholog, terapeutka TSR
Jestem specjalistką psychologii klinicznej, terapeutką terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach w procesie certyfikacji. Ukończyłam szkolenie z wykorzystania wirtualnej rzeczywistości w pracy terapeutycznej. Jestem współautorką publikacji naukowych oraz posiadam uprawnienia do badań w zakresie psychologii transportu oraz osób posługujących się bronią. Posiadam kilkunastoletnie doświadczenie w pracy klinicznej. Systematycznie podnoszę swoje kwalifikacje uczestnicząc w szkoleniach, warsztatach i konferencjach, a swoją pracę poddaję regularnej superwizji.

Katarzyna Kiślak
Super Mama, Terapeutka VR
Jestem rodzicem zastępczym. Mam pod opieką liczną gromadkę jedenaściorga dzieci w tym dziewięciorga z zaburzeniami. Pracę z wirtualną rzeczywistością zaczęłam już w trakcie Kursu Terapeuty VR. Praca z VR była i jest ciekawym doświadczeniem przynoszącym wielką satysfakcję z postępów, jakie przynosi w pracy z dziećmi. Terapią VR objęłam swoje dzieci z pieczy zastępczej.

Barbara Markiewicz
Oligofrenopedag, Terapeutka VR
Specjalistka w zakresie ACC, wczesnego wspomagania rozwoju dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, oligofrenopedagogik, terapeutka VR ( wirtualna rzeczywistość). Prowadzi diagnozę pedagogiczną, zajęcia TUS dla młodszych dzieci, terapię dla dzieci z zaburzeniami mowy z wykorzystanie alternatywnych i wspomagających metod komunikacji, terapię VR, konsultacje dla nauczycieli i rodziców.

Barbara Molęda-Kusidło
Psychoterapeutka, mediator, interwent kryzysowy ICISF
psycholog, mediator, interwent kryzysowy ICISF, certyfikowany psychoterapeuta poznawczo-behawioralny, kierownik poradni suicydologicznej dla dzieci i młodzieży. Od prawie dziesięciu lat prowadzi terapię indywidualną dzieci, młodzieży i dorosłych, wykorzystując nowoczesną technologię. Specjalizuje się w pracy z osobami po doświadczeniach traumatycznych oraz zmagającymi się z myślami samobójczymi, pomagając im odnaleźć równowagę i nadzieję. Aktywnie działa na rzecz zwiększania świadomości zdrowia psychicznego poprzez angażowanie się w liczne działania szkoleniowe i projekty społeczne. Współautor broszury dla pracowników oświaty o mechanizmach związanych z reakcjami traumatycznymi i skutecznych sposobach radzenia sobie z nimi „Pomaganie z głową”.

dr Izabela Mrochen
Ekspertka w zakresie dostępności cyfrowej
Od ponad 20 lat nauczyciel akademicki i ekspertka w zakresie dostępności cyfrowej, zajmuje się także tłumaczeniem i lokalizacją. Certyfikowana trenerka programu memoQ oraz Professional Certificate in Web Accessibility (PCWA), prowadzi szkolenia na temat dostępności cyfrowej, współpracując z instytucjami w Polsce i za granicą (m.in. w Toronto, Antwerpii i Berlinie). Wdraża zasady języka prostego. Współautorka polskiego tłumaczenia WCAG 2.1 oraz licznych publikacji w tej dziedzinie, angażuje się również jako audiodeskryptorka i współpracuje z instytucjami kultury, takimi jak Teatr Śląski i Muzeum Śląskie. Obecnie jest członkiem grupy roboczej, która opracowuje tłumaczenie standardu WCAG 2.2 na język polski. W 2024 roku została przewodniczącą Komisji Edukacji, Nauki i Kultury Sejmiku Osób z Niepełnosprawnością Województwa Śląskiego.

Dominika Siwek
Oligofrenopedagog
Oligofrenopedagog. Na co dzień pracuje w szkole specjalnej, specjalizując się w pracy z osobami ze spektrum autyzmu. Zwolenniczka uśmiechu w czasie zajęć, z pasją wykorzystująca narzędzia cyfrowe. Codziennie dzieli swój czas z osobami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym, oraz z spektrum autyzmu, zespołem Downa, mózgowym porażeniem dziecięcym i innymi zaburzeniami rozwojowymi. Jej praca to nie tylko nauczanie, lecz również dążenie do przełamywania codziennych barier i przeszkód. Z zaangażowaniem rozwija mocne strony uczniów, skupiając się na usprawnianiu obszarów, które wymagają wsparcia. Jej praca to nieustające poszukiwanie nowoczesnych rozwiązań edukacyjnych, by tworzyć środowisko sprzyjające rozwojowi każdej osoby.

Magdalena Szczepaniak-Świercz
Oligofrenopedagog, Terapeutka VR, TUS
Jestem mamą 2 dzieci z Zespołem Aspergera. Kiedy mój syn potrzebował mnie bardziej, zrezygnowałam z pracy i poświęciłam się całkowicie jego terapii. W tym okresie ukończyłam studia podyplomowe, aby uzyskać kwalifikacje do pracy z dziećmi niepełnosprawnymi z autyzmem i zespołem Aspergera. Odkryłam, że praca z tak wyjątkowymi dziećmi daje mnóstwo satysfakcji, a małe sukcesy są powodem do dumy. Nauczyłam się patrzeć na świat ich oczami i dostosowywać się do ich potrzeb. Stale poszukuję nowych metod terapii, aby zapewnić mojemu dziecku oraz dzieciom, z którymi pracuję, jak najlepsze wsparcie i rozwój. Jestem oligofrenopedagogiem, terapeutą VR i trenerem TUS, pracuję w szkole podstawowej jako nauczyciel współorganizujący i prowadzący zajęcia rewalidacyjne dla dwóch chłopców z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. W trakcie zajęć wykorzystuję różne narzędzia i metody terapeutyczne, które uczyniły moje zajęcia bardzo atrakcyjne dla dzieci. Jako rodzic dzieci z niepełnosprawnością, (syn 15 lat i córka 10) łatwo nawiązuję relacje z rodzicami dzieci ze spektrum autyzmu, ponieważ potrafię ich zrozumieć i wesprzeć i nie oceniam. Dzieci z którymi pracuję, traktuję tak, jakbym chciała, aby moje dzieci były traktowane.

Aneta Zarębska
Terapia spektrum autyzmu
Od ponad roku pracuję jako terapeuta VR, odkrywając niezwykłe możliwości tej technologii w terapii. Specjalizuję się w pracy z osobami ze spektrum autyzmu i z lekką niepełnosprawnością intelektualną, wykorzystując gogle VR, aby zwiększyć atrakcyjność i skuteczność zajęć. VR przyspiesza proces terapeutyczny, wspiera opanowanie umiejętności, a zainteresowani uczniowie chętniej uczestniczą w sesjach. Choć początkowo niektórzy uczniowie odczuwali lęk przed nową technologią, udało mi się zbudować zaufanie i wirtualna rzeczywistość stała się cennym narzędziem, zwłaszcza w rozwijaniu komunikacji społecznej i orientacji przestrzennej.…

Karolina Żubik
Pedagog, rewalidatorka, Terapeutka VR
Mam na imię Karolina. Ukończyłam studia magisterskie z pedagogiki opiekuńczej z terapią w czerwcu 2023 r. Swoje doświadczenie w pracy z dziećmi zdobywam od 2019 roku, kiedy to rozpoczęłam pracę jako Animator Czasu Wolnego. Aktualnie jestem asystentem osoby niepełnosprawnej. Gogle VR wykorzystuję podczas pracy z moją podopieczną. Pozwalają one na zwiększenie i utrzymanie jej zaangażowania podczas wspólnych zajęć. Jestem nauczycielem współorganizującym kształcenie w szkole podstawowej. Prowadzę zajęcia rewalidacyjne dla dzieci z autyzmem, podczas których wykorzystuje gogle VR. Zajęcia z wykorzystaniem gogli urozmaicają spotkanie z dzieckiem, motywują je do działania, dzięki czemu założony cel jest realizowany w większym stopniu.