Autorzy książki Magia VR

Wojciech Kreft

Wojciech Kreft

Redaktor książki Magia VR

Założyciel Unicorn VR World. Psycholog, doradca zawodowy i trener z ogromnym doświadczeniem w tworzeniu nowoczesnych narzędzi rozwoju, w tym programów komputerowych, aplikacji mobilnych oraz VR. Wykładowca akademicki uczący studentów psychologii wykorzystania nowoczesnych technologii jak e-terapia, VR i AI. Moje ulubione słowa to innowacyjność i kreatywność. Łącze zaawansowaną wiedzę z psychologii z nowoczesnymi technologiami. Potrafię tworzyć przełomowe rozwiązania, które odpowiadają na realne potrzeby użytkowników, takie jak narzędzia wspierające rozwój osobisty i zawodowy, aplikacje mobilne, VR czy interaktywne gry edukacyjne.

Osiągnięcia:

  • Współautor wielu aplikacji VR, m.in. Theraply VR, Strefa Ciszy VR, Uratuj Krainę Bajek
  • Współzałożyciel firmy Unicorn VR World
  • Wykładowca na AEH w Warszawie

Terapeuci VR

Poznaj 15 terapeutów VR, których studia przypadków zostały przedstawione w książce. Każdy z nich wykorzystuje wirtualną rzeczywistość w innowacyjny sposób, aby pomagać swoim pacjentom, ucziom lub klientom.

Katarzyna Andziak

Katarzyna Andziak

Pedagog, terapeutka

Jestem specjalistką ds. edukacji i terapii dzieci z 18 ­letnim doświadczeniem. Pracowałam w pogotowiu opiekuńczym, domu dziecka oraz jako nauczyciel wspomagający. Jestem laureatką konkursu Fundacji Hemmersbach Kids’ Family w programie EEG Biofeedback. Obecnie pracuje jako pedagog i terapeuta biofeedback w poradni psychologiczno ­pedagogicznej oraz prowadzę własne „Centrum Przetwarzania Słuchowego BIO-VR”. Posiadam tytuły magistra politologii, licencjat pedagogiki specjalnej, dyplomy tyflopedagoga, surdopedagoga, oligofrenopedagoga oraz trenera umiejętności społecznych, a także terapeuty rodzin i osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Jestem nauczycielem edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, przyrody i chemii oraz terapeutą integracji sensorycznej, arteterapii, terapii ręki, metody Warnkego, EEG biofeedback, VR i diagnozy funkcji widzenia. Aktualnie studiuje psychologię.

Katarzyna Bandura

Katarzyna Bandura

Psycholog, pedagog resocjalizacji i socjoterapii

Psycholog w specjalności kliniczna i osobowości, psycholog sportu, arteterapeutka i animatorka kultury, pedagog resocjalizacji i socjoterapii, oligofrenopedagog, nauczycielka mianowana, Trenerka Umiejętności Społecznych, terapeutka VR. Promotorka nowoczesnych metod nauczania i terapii z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości, ambasadorka Theraply VR, koordynatorka wojewódzka ogólnopolskiego programu profilaktycznego „Godzina dla młodych Głów”.Pracuję jako psycholog w Centrum Zdrowia Psychicznego dla dzieci i młodzieży oraz prywatnym gabinecie udzielając konsultacji młodzieży (zwłaszcza pod kątem psychologii sportu). Prowadzę warsztaty grupowe oraz szkolenia w zakresie treningu mentalnego. Prywatnie miłośniczka sztuki, literatury fantastycznej i podróżowania.

Magdalena Benedynk

Magdalena Benedynk

Pedagog, oligofrenopedagog

Pedagog, oligofrenopedagog, pracuje w Zespole Szkół Specjalnych nr 1 w Zielonej Górze. Wychowawca w zespole edukacyjno terapeutycznym, terapeuta integracji bilateralnej, pasjonatka komunikacji alternatywnej i wspomagającej. Współtwórczyni aplikacji na gogle wirtualnej rzeczywistości-„Wymodeluj”. Współprowadząca kurs terapeuty VR. Osoba poszukująca nowych rozwiązań w edukacji. W swojej codziennej pracy staram się połączyć nowoczesne technologie z tradycyjnymi formami edukacji.

Justyna Bogusław

Justyna Bogusław

Pedagog, oligofrenopedagog, terapeutka SI

pedagog, oligofrenopedagog, pracujący w Zespole Szkół Specjal nych nr 1 w Zielonej Górze. Swoje doświadczenie zebrała jako: wychowawca w zespołach edukacyjno terapeutycznych, terapeuta osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, terapeuta behawioralny, terapeuta Integracji Sensorycznej. Szkoleniowiec. Współtwórczyni aplikacji na gogle wirtualnej rzeczywistości tj. Wymodeluj aplikacji wraz z narzędziem oceny postępów uczenia codziennych czynności dla osób o wysokich potrzebach wsparcia) elementów aplikacji Theraply VR dla osób z SPE odpowiedzialnej m.in. za koordynację wzrokowo ­ruchową i szybkość reakcji. Wykorzystuje VR do wspierania techniki czytania globalnego i sylabowego oraz nauki elementów matematyki.

Zuzanna Garyga

Zuzanna Garyga

Psychoterapeutka TSR oraz hipnoterapii

Jestem psychoterapeutką pracującą w nurcie Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (TSR) oraz hipnoterapii, w trakcie szkolenia z Psychoterapii Pozytywnej. Specjalizuję się w pracy z dorosłymi, głównie w obszarze radzenia sobie z lękiem. Wykorzystuję wirtualną rzeczywistość (VR) do wzmacniania efektów terapii, umożliwiając klientom lepsze zrozumienie i dystansowanie się od lęku poprzez jego wizualizację i eksternalizację. W TSR stosuję VR do tworzenia przestrzennych obrazów lęku, co intensyfikuje doświadczenia terapeutyczne, a w hipnoterapii używam VR do potwierdzenia skuteczności leczenia, na przykład przy pracy z lękiem wysokości.

Monika Patrycja Harasim

Monika Patrycja Harasim

Oligofrenopedagog, surdopedagog, terapeutka ASD

Magister edukacji elementarnej, oligofrenopedagog, surdopedagog, terapeuta osób ze spektrum autyzmu, terapeuta pedagogiczny. Na co dzień pracuję jako pedagog specjalny w szkole średniej. Moją pasją są nowoczesne technologie. Wierzę, że technologia VR może być kluczem do zwiększenia zaangażowania i efektywności terapii oraz ułatwienia dostępu do dynamicznej edukacji. Moją pracę motywuje przekonanie, że każdy zasługuje na rozwój i sukces na miarę swoich możliwości. Prywatnie jestem mamą nastolatki. Lubię aktywnie spędzać czas – górskie wędrówki, jazda na rolkach, pływanie na desce SUP.

dr Martyna Janicka

dr Martyna Janicka

Psycholog, terapeutka TSR

Jestem specjalistką psychologii klinicznej, terapeutką terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach w procesie certyfikacji. Ukończyłam szkolenie z wykorzystania wirtualnej rzeczywistości w pracy terapeutycznej. Jestem współautorką publikacji naukowych oraz posiadam uprawnienia do badań w zakresie psychologii transportu oraz osób posługujących się bronią. Posiadam kilkunastoletnie doświadczenie w pracy klinicznej. Systematycznie podnoszę swoje kwalifikacje uczestnicząc w szkoleniach, warsztatach i konferencjach, a swoją pracę poddaję regularnej superwizji.

Katarzyna Kiślak

Katarzyna Kiślak

Super Mama, Terapeutka VR

Jestem rodzicem zastępczym. Mam pod opieką liczną gromadkę jedenaściorga dzieci w tym dziewięciorga z zaburzeniami. Pracę z wirtualną rzeczywistością zaczęłam już w trakcie Kursu Terapeuty VR. Praca z VR była i jest ciekawym doświadczeniem przynoszącym wielką satysfakcję z postępów, jakie przynosi w pracy z dziećmi. Terapią VR objęłam swoje dzieci z pieczy zastępczej.

Barbara Markiewicz

Barbara Markiewicz

Oligofrenopedag, Terapeutka VR

Specjalistka w zakresie ACC, wczesnego wspomagania rozwoju dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, oligofrenopedagogik, terapeutka VR ( wirtualna rzeczywistość). Prowadzi diagnozę pedagogiczną, zajęcia TUS dla młodszych dzieci, terapię dla dzieci z zaburzeniami mowy z wykorzystanie alternatywnych i wspomagających metod komunikacji, terapię VR, konsultacje dla nauczycieli i rodziców.

Barbara Molęda-Kusidło

Barbara Molęda-Kusidło

Psychoterapeutka, mediator, interwent kryzysowy ICISF

psycholog, mediator, interwent kryzysowy ICISF, certyfikowany psychoterapeuta poznawczo-behawioralny, kierownik poradni suicydologicznej dla dzieci i młodzieży. Od prawie dziesięciu lat prowadzi terapię indywidualną dzieci, młodzieży i dorosłych, wykorzystując nowoczesną technologię. Specjalizuje się w pracy z osobami po doświadczeniach traumatycznych oraz zmagającymi się z myślami samobójczymi, pomagając im odnaleźć równowagę i nadzieję. Aktywnie działa na rzecz zwiększania świadomości zdrowia psychicznego poprzez angażowanie się w liczne działania szkoleniowe i projekty społeczne. Współautor broszury dla pracowników oświaty o mechanizmach związanych z reakcjami traumatycznymi i skutecznych sposobach radzenia sobie z nimi „Pomaganie z głową”.

dr Izabela Mrochen

dr Izabela Mrochen

Ekspertka w zakresie dostępności cyfrowej

Od ponad 20 lat nauczyciel akademicki i ekspertka w zakresie dostępności cyfrowej, zajmuje się także tłumaczeniem i lokalizacją. Certyfikowana trenerka programu memoQ oraz Professional Certificate in Web Accessibility (PCWA), prowadzi szkolenia na temat dostępności cyfrowej, współpracując z instytucjami w Polsce i za granicą (m.in. w Toronto, Antwerpii i Berlinie). Wdraża zasady języka prostego. Współautorka polskiego tłumaczenia WCAG 2.1 oraz licznych publikacji w tej dziedzinie, angażuje się również jako audiodeskryptorka i współpracuje z instytucjami kultury, takimi jak Teatr Śląski i Muzeum Śląskie. Obecnie jest członkiem grupy roboczej, która opracowuje tłumaczenie standardu WCAG 2.2 na język polski. W 2024 roku została przewodniczącą Komisji Edukacji, Nauki i Kultury Sejmiku Osób z Niepełnosprawnością Województwa Śląskiego.

Dominika Siwek

Dominika Siwek

Oligofrenopedagog

Oligofrenopedagog. Na co dzień pracuje w szkole specjalnej, specjalizując się w pracy z osobami ze spektrum autyzmu. Zwolenniczka uśmiechu w czasie zajęć, z pasją wykorzystująca narzędzia cyfrowe. Codziennie dzieli swój czas z osobami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym, oraz z spektrum autyzmu, zespołem Downa, mózgowym porażeniem dziecięcym i innymi zaburzeniami rozwojowymi. Jej praca to nie tylko nauczanie, lecz również dążenie do przełamywania codziennych barier i przeszkód. Z zaangażowaniem rozwija mocne strony uczniów, skupiając się na usprawnianiu obszarów, które wymagają wsparcia. Jej praca to nieustające poszukiwanie nowoczesnych rozwiązań edukacyjnych, by tworzyć środowisko sprzyjające rozwojowi każdej osoby.

Magdalena Szczepaniak-Świercz

Magdalena Szczepaniak-Świercz

Oligofrenopedagog, Terapeutka VR, TUS

Jestem mamą 2 dzieci z Zespołem Aspergera. Kiedy mój syn potrzebował mnie bardziej, zrezygnowałam z pracy i poświęciłam się całkowicie jego terapii. W tym okresie ukończyłam studia podyplomowe, aby uzyskać kwalifikacje do pracy z dziećmi niepełnosprawnymi z autyzmem i zespołem Aspergera. Odkryłam, że praca z tak wyjątkowymi dziećmi daje mnóstwo satysfakcji, a małe sukcesy są powodem do dumy. Nauczyłam się patrzeć na świat ich oczami i dostosowywać się do ich potrzeb. Stale poszukuję nowych metod terapii, aby zapewnić mojemu dziecku oraz dzieciom, z którymi pracuję, jak najlepsze wsparcie i rozwój. Jestem oligofrenopedagogiem, terapeutą VR i trenerem TUS, pracuję w szkole podstawowej jako nauczyciel współorganizujący i prowadzący zajęcia rewalidacyjne dla dwóch chłopców z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. W trakcie zajęć wykorzystuję różne narzędzia i metody terapeutyczne, które uczyniły moje zajęcia bardzo atrakcyjne dla dzieci. Jako rodzic dzieci z niepełnosprawnością, (syn 15 lat i córka 10) łatwo nawiązuję relacje z rodzicami dzieci ze spektrum autyzmu, ponieważ potrafię ich zrozumieć i wesprzeć i nie oceniam. Dzieci z którymi pracuję, traktuję tak, jakbym chciała, aby moje dzieci były traktowane.

Aneta Zarębska

Aneta Zarębska

Terapia spektrum autyzmu

Od ponad roku pracuję jako terapeuta VR, odkrywając niezwykłe możliwości tej technologii w terapii. Specjalizuję się w pracy z osobami ze spektrum autyzmu i z lekką niepełnosprawnością intelektualną, wykorzystując gogle VR, aby zwiększyć atrakcyjność i skuteczność zajęć. VR przyspiesza proces terapeutyczny, wspiera opanowanie umiejętności, a zainteresowani uczniowie chętniej uczestniczą w sesjach. Choć początkowo niektórzy uczniowie odczuwali lęk przed nową technologią, udało mi się zbudować zaufanie i wirtualna rzeczywistość stała się cennym narzędziem, zwłaszcza w rozwijaniu komunikacji społecznej i orientacji przestrzennej.…

Karolina Żubik

Karolina Żubik

Pedagog, rewalidatorka, Terapeutka VR

Mam na imię Karolina. Ukończyłam studia magisterskie z pedagogiki opiekuńczej z terapią w czerwcu 2023 r. Swoje doświadczenie w pracy z dziećmi zdobywam od 2019 roku, kiedy to rozpoczęłam pracę jako Animator Czasu Wolnego. Aktualnie jestem asystentem osoby niepełnosprawnej. Gogle VR wykorzystuję podczas pracy z moją podopieczną. Pozwalają one na zwiększenie i utrzymanie jej zaangażowania podczas wspólnych zajęć. Jestem nauczycielem współorganizującym kształcenie w szkole podstawowej. Prowadzę zajęcia rewalidacyjne dla dzieci z autyzmem, podczas których wykorzystuje gogle VR. Zajęcia z wykorzystaniem gogli urozmaicają spotkanie z dzieckiem, motywują je do działania, dzięki czemu założony cel jest realizowany w większym stopniu.